بیانیه حزب دموکرات ایران در حمایت از طغیان مردم اهواز

مردم عرب اهواز برای حق حیات خود می جنگند
بی آبی، تشنگی،  فقر و گرسنگی مردم عرب ساکن ثروتمندترین منطقه نفت خیز ایران شرمی است بر پیشانی رژیم فاسدی که با توطئه و سرکوب این مردم محروم را مورد تهاجم نظامی و سرکوب وحشیانه قرار داده است. قطع آبی که سهم طبیعی و حق بلامنازعه حقوق سرزمینی این مردم است به معنی صرف نظر کردن از بود و هستی آنها در سطح کشور و پاسخ سرکوب خونین توسط نیروهای سرکوبگر نظام فاسد حاکم بر کشور تنها نشان از قصد و سوء نیت برای حذف و نابودی این مردم ستمدیده از یک منطقه استرتژیک اقتصادی است. مسائل ژئوپلیتیک و ژئو اکونومیک اهواز با کالای استاتژیک نفت گره خورده است و باز نمودن این گره بدون در نظر گرفتن هستی و منافع مردم این منطقه امکان ناپذیر است، اما هم سیاست و هم اقتصاد نفتی در این منطقه نیز با رشته حیات ناصواب رژیم فاسد  گره خورده است اقتصاد تک پایه نفتی که می توانست منبع اصلی درآمد های این منطقه و سراسر کشور باشد اکنون به سلاحی برای سرکوب مردم رنجدیده عرب اهواز تبدیل شده است.
در مقابله با سیاستهای رژیم فاسد حاکم ،اعتصابات کارگران و کارکنان صنعت نفت اکنون با مقاومت و مبارزات مردمی در سراسر شهرها و روستاهای اهواز همراه شده است که نه تنها تامین منافع مردم این منطقه را جستجو می کند، بلکه با اهداف سراسری سیاسی و اقتصادی مردم ایران و کل کشور همسو شده است. اعتصابات و اعتراضات خیابانی در حساسترین منطقه حیات اقتصادی کشور و توسط شجاعترین مردم منطقه، به معنای ورود به  نبرد بزرگی است که برای ادامه حیات و زندگی اجتماعی مردم و قطع دستان آلوده حکومت فاسد از بزرگترین منبع درآمد کشور صورت می گیرد. در کوران این نبرد اگر مردم اهواز تنها بمانند و مورد حمایت و همراهی مردم سراسر کشور از جمله بلوچستان، کردستان و …..قرار نگیرند، آنچه باقی می ماند نامیدی مردم این منطقه و تداوم تشنگی و گرسنگی و فقر و ادامه شرایط ضد انسانی و گسترش فلاکتبار آن به سراسر کشور است. عدم حمایت مردم ایران و ادامه چنین وضعیتی، حق تصمیم سازی این مردم برای زندگی اجتماعی آینده این منطقه را توجیه می کند.
حزب دموکرات ایران به همراه احزاب، سازمانها و گروههای سیاسی و مدنی از مبارزات برحق مردم ستمدیده عرب اهواز حمایت می کند و خود را درکنارآنها می بیند. ما معتقدیم سکوت در برابر ظلم حکومت به مردم عرب اهواز، ظلم مضاعف دیگری از سوی مردم سراسر ایران محسوب می شود. مردم ایران باید سکوت را خود بشکنند و از هموطنان خود در سخت ترین و حساسترین شرایط مبارزاتی ضد استبداد پشتیبانی و حمایت نمایند.
دبیرخانه حزب دموکرات ایران
راههای ارتباطی حزب دمکرات ایران:

Related Post