پيام حزب كومله زحمتكشان كردستان به كنگره پنجم حزب تضامن دمكراتيك اهواز

رفقای گرامی!
اعضای محترم کنگرەی حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان), اعضا و هواداران حزب
از سوی اعضای رهبری کومەلە زحمتکشان کردستان برگزاری پنجمین کنگرەی حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان) را صمیمانه بە شما رفقا و اعضای رهبری حزب تبریک گفته و امیدواریم کنگرە در انجام وظایفی محولە، موفق بودە باشد.
دوستان عزیز!
کنگرە حزب شما در آستانەی سالگرد انقلاب ژینا کە تداوم آن امید بە رهایی را زندە نگەداشتە است، در شرایطی برگزار میشود کە ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی پس از ٤٤ سال همچنان با بحرانهای فزایندەی سیاسی اقتصادی و اجتماعی در داخل و بحرانهای بسیار فزونتر در منطقە و جهان روبرو است. افزایش این مشکلات و بحرانها آیندەی ملل جغرافیای ایران را با دشواریهای بسیاری مواجه ساختە است، بە طوری کە میلیونها نفر از شهروندان ملتهای تحت ستم با فقر و محرومیت و در شرایط بسیار دشوار زندگی می‌کنند. فضای خفقان و تشدید دستگیری، شکنجه و اعدام مخالفین سیاسی و سرکوب وحشیانە مردم ناراضی و بەجان آمدە، کارگران، زنان، اقلیتهای تحت ستم و ملتهایی که در سرزمینهای دیرینەشان اشغالگران حاکم و قانون اشغالگری حکمرواست، این جامعە را مدام به سوی انفجارهای اجتماعی سوق میدهد.

انقلاب ژینا با شعار “ژن، ژیان، ئازادی” کە از کردستان آغاز و در ایران و سراسر جهان طنین انداز شد، دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی انکارناپذیری بە ارمغان آورد و نقش تاریخی مهمی در مبارزه علیە جمهوری اسلامی و هر نوع سلطە نهادینە شدە از گذشتەهای تاریخی تاکنون بر زنان و مردم محروم و ملل ساکن جغرافیای سیاسی ایران ایفا نمودە است.
این انقلاب هم به دلیل گستردگی و جهانی شدن آن و هم به دلیل چند بعدی بودن و ایجاد همبستگی بین زنان و مردان، طبقات و ملل مختلف (عرب، کرد، بلوچ و ترک، کاسپی، ترکمن، لر و سایر ملل، زنان ومردان و دیگر هویتها …) مدیون شعار “ژن، ژیان، ئازادی” است. انقلاب ژینا به دلیل ویژگی های خود به سرعت به ابزار سنجش و ارزیابی فعالیت های سیاسی و احزاب سیاسی تبدیل شد و شفافیت شعارها و مطالبات خیابان ها در این انقلاب مانع از تردید و عدم شفافیت شده است.

دوستان گرامی!
شما با انتخاب خانم “مونا سیلاوی” براساس شایستەسالاری و بە دلیل تواناییهایشان بعنوان دبیرکل حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان) پيام خوبى به جهان آزاد و دموكراتيك مخابره كردید و نشان دادید کە با ظهور زنان به عنوان نمادهای انقلاب جاری عزم راسخی برای شکستن تمامی مرزهای سلطە دارید. این اتخاب شایستە را از سوی اعضاء رهبری کومەلە زحمتکشان کردستان صمیمانە تبریک عرض میکنیم و امیدواریم کە خانم “مونا سیلاوی” در ماموريت محولەی ملى و سیاسی جديد خود با تواناییها، تجربە، پایداری و درايتشان و حمایتهای اعضاء رهبری حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان) موفق و موید باشند.

این تجربیات و درس های انقلاب ژینا ایجاب می کند که احزاب و سازمانهای آزادیخواە با همبستگی، پیشرفت در محتوا، شفافیت و صداقت با مردم و جنبش، صبر و فداکاری و آمادگی برای شنیدن صدای همگان، معتقد به نوآوری، آمادە شدن برای شکستن قالب ها و ایده های کهنه، باورمندی به مبارزه همه طبقات و ملل، تلاش برای بازگرداندن قدرت به توده ها و رهبری و تصمیم گیری جمعی، آمادە کردن میدان برای جوانان، زنان و اقلیت های جامعه برای رهبری و پیشبرد مبارزه از هر اقدام مثبت پیشوازی و استقبال نماید.

تحلیل از وضعیت موجود ایران و تجربه ٤٤ سال گذشتە نشان میدهد کە غلبە بر بحرانهای نهادینە شدە تنها با گذار از دیکتاتوری حاکم و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و از طریق استقرار یک حکومت مردمی کە مدافع آزادی و دمکراسی و رعایت حقوق ملیتهای ایران باشد، میسر است.
کومەلە زحمتکشان کردستان بعنوان دوست، همپیمان و حامی جنبش برحق خلق عرب و دیگر جنبشهای ضد تبعیض و سلطە و تمام جنبشهای حق طلبانە و آزادیخواهانەی ملل ساکن جغرافیای سیاسی ایران برای گذر از جمهوری اسلامی و ایجاد یک حکومت دمکرات و سکولار و جمهوری غیرمتمرکز و ایجاد هماهنگی و همکاری با نیروهای مترقی جامعە آمادگی داشتە و بر این باور است کە اتحاد و همبستگی پایدار با بەرسمیت شناختن حقوق همگان و بر مبنای ارزشهای بنیادی مبارزاتی اپوزیسیون مخالف رژیم تنها راه پایان دادن به ستمگری و تبعیض و نابرابری است.

در پایان ضمن تبریک مجدد و آرزوی موفقیت برای شما در نیل بە اهداف کنگرەی پنجم حزب تضامن دمکراتیک اهواز (عربستان)، بر روابط دوستانه هر دو حزب و تلاش مستمر برای آزادی و دمکراسی و مبارزە در چهارچوب اهداف مشترک تاکید می‌ورزیم.

کمیتە مرکزی کومەلە زحمتکشان کردستان
١٩ شهریور ١٤٠٢ برابر به ١٠ سپتامبر ٢٠٢٣

Related Post