پيام شوراي همبستگي تركمن صحرا به كنگره پنجم حزب تضامن دمكراتيك اهواز

اعضا و رهبری محترم حزب تضامن دمكراتيك اهواز
برگزاری پنجمین کنگره حزب مردمی شما را در آستانه سالگرد جنبش انقلابی زن ، زندگی ، ازادی به مردم عرب الاحواز صمیمانه تبریک می گوییم .
هم میهنان گرامی !
کشور ما ایران در چند سال گذشته خیزش های کوچک و بزرگ سیاسی و مدنی را پشت سر گذاشت که سرانجام آنها به جنبش انقلابی ژینا فرا رویید . جنبشی که ملیتهای ایران از آن جمله مردم عرب الاحواز یکی از ستون های اصلی آن می باشند .
نقش برجسته حزب شما در داخل و خارج کشور ، از سازماندهی و انعکاس جنبش داد خواهی مردم عرب گرفته تا پیوند آن با جنبش های ازادیخواهانه دیگر مردمان ایران بر کسی پوشیده نیست .
مردم ترکمن به مانند ملت عرب الاحواز در طول یک قرن ، از زمان حکومت خاندان پهلوی و هم چنین از بدو اسقرار رژیم ازادی کش اسلامی به سرنوشت مشترک سرکوب ، ترور و تبعیض مضاعف محکوم می‌شود که بنوبه خود بعداز سرنگونی رژیم پهلوی پیوند های تاریخی نسبتا ضعیف جنبش آزادیخواهانه دو ملت را رقم زد . اما ادامه این سرنوشت شوم ما را بمرور زمان به بنیانگذاری مشترک اتحاد وسیعتری تحت عنوان کنگره ملیت های ایران فدرال سوق داد .
دوستان گرامی !
آنچه که سرنوشت مردم عرب و ترکمن را در ایران بیشتر به هم نزدیک و از دیگران متمایز می کند ، عمق تبعیض لجام گسیخته ای است که نه تنها نام سرزمین ما را از نقشه ایران حذف کرده است ، بلکه با اسکان برنامه ریزی شده مردمان غیر بومی و تقسیم ما بین استان‌های مختلف دست به اقلیت سازی مردم عرب و ترکمن می زند.
ما امیدواریم که کنگره پنجم شما با انسجام و اتحاد بیشتر در تایید سیاست سرنگونی رژیم اسلامی و استقرار جمهوری فدرال و سکولار برگزار شود . ما بر این باوریم که مردم عرب و ترکمن نیز باید به مانند دیگر ملیت های ایرانی در تقسیمات کشوری به جایگاه تاریخی و خاص خود دست یابند.

پاینده اتحاد ملیت های ایران

شورای همبستگی ترکمن صحرا
۶/۹/۲۰۲۳

Related Post