گرامی باد ھشتم ماە مارس روز جھانی زنان

امسال در شرایطی بە استقبال ھشتم ماە مارس می رویم کە منطقە دستخوش اتفاقات ناگواری است. از طرفی شدت گرفتن درگیری ھای مسلحانە در بسیاری از کشورھای منطقە از جملە سوریە، یمن و عراق و از طرفی دیگر تداوم ماجراجویی ھای منطقەای جمھوری اسلامی خاورمیانە را بە انباری از باروت تبدیل کردە کە ھر لحظە زندگی را در این خطە با چالشھای جدیدی روبرو می کند، چالش ھایی کە بدون شک ایران را نیز بیش از پیش در بر خواھد گرفت. از طرفی دیگر نبرد کشورھای مختلف برای مقابلە با شیوع ویروس کرونا کە در جھان ھر روزە قربانی بیشتری می گیرد در حالی در جریان است کە بی درایتی مسئولین رژیم جمھوری اسلامی و مخفی کاری این رژیم, ایران را اکنون بە دومین کشور بعد از چین در تلفات انسانی این ویروس بدل کردە و میرود کە فاجعەای انسانی در کشور رخ بدھد.
با تمام اینھا در سالی کە گذشت جنبش برابری خواھی زنان در ایران وارد مرحلە نوینی شدە است. نقش پر رنگ زنان در اعتراضات اخیر در ماە آبان و دی، فعالیت دەھا کمپین دفاع از آزادی پوشش، حضور فعال در آکسیون ھا و تجمعات دانشگاەھا و در مجموع تلاش ھا جھت مبارزە با تابوھای رایج ضد زن در جامعە ایران میرود کە زنان و جنبش حق طلبانە آنان را بە مھمترین و کاراترین جنبش براندازمحور این روزھای ایران بدل کند. جنبش و حرکتی کە سالھا زندان با احکام طولانی را بعضا برای رھروانش در ایران بە دنبال داشتە است.
ناگفتە نماند کە با وجود تمامی این تلاش ھا و ارتقا و رشد جنبش برابری خواھی در ایران کە بە موازات دیگر گفتمان ھای انقلابی بە پیش میرود کماکان معضل جنس دوم بودن و نادیدە گرفتە شدن توسط جامعه و سنتھای رایج در بطن فرھنگی آن و ھمچنین وضع و اجرای دەھا قانون ضد زن از طرف جمھوری اسلامی کماکان زنان را از داشتن فرصت ھای شغلی، فرھنگی و حقوقی برابر با مردان در جامعە محکوم کرده است.

زنان و مردان آزادیخواە،
مردم فھیم ایران،
شورای دموکراسی خواھان ایران ضمن گرامیداشت ھشتم ماە مارس و تبریک این روز بە تمامی جامعە بزرگ زنان ایران خود را موظف میداند کە ھمگام و در موازات با این جنبش با تمام توان برای رسیدن بە ایرانی آزاد و برابر قدم بردارد. ایرانی بە دور از باورھای پوسیدە قرون وسطایی و بر پایە قانون اساسی مدرن و امروزی که بتواند ضامن حقوق برابر برای تمامی شهروندان خود فارغ از جنسیت, مذهب و ملیت باشد.

پایندە باد جنبش برابری خواھی زنان ایران
گرامیباد ھشتم ماە مارس روز زن

شورای دموکراسی خواھان ایران

Related Post