پيام سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران به : پنجمين کنگره حزب تضامن دمکراتيک اهواز

دوستان و همرزمان عزيز،

برگزاری پنجمين کنگره حزب شما را گرامی داشته و پيشاپيش برای آن آرزوی موفقيت می کنيم. ما رعايت اصول دموکراتيک درونی احزاب را در راستای مبارزه برای دموکراسی در جامعه ارزيابی کرده و اميدواريم اين کنگره با قوام تشکيلاتی هرچه بيشتر به امر نقش و فعاليت شما در مبارزات جاری ياری رساند.
دوستان عزيز،
در آستانه يک سالگی جنبش انقلابی ژينا و برآمد قهرمانانه مردمان ايران از زنان، کارگران و زحمتکشان، مليتها، مزدبگيران، کارمندان و بازنشستگان گرفته تا جوانان و هنرمندان و روشنفکران، رژيم جمهوری اسلامی همچنان بر کشور ما چنگ انداخته است. نتيجه بيش از چهاردهه حاکميت سياه و سراپا ارتجاعی آن، چيزی جز فقر و فلاکت، کشتار و اعدام، خفقان و استبداد، جنگ
و ويرانی و بی خانمانی، نابودی محيط زيست و غيره برای مردمان ايران نبوده و نيست.

شما عزيزان از شرايطی که امروزه در آن قرار داريم به خوبی آگاه هستيد. همه ما برآنيم که ايران آينده بدون رفع تمامی اشکال تبعيض و بدون احقاق حقوق همه تشکيل دهندگان جامعه ما به کشوری آزاد و آباد و دموکراتيک مبدل نخواهد شد. همه ما می دانيم که رهائی از اين وضعيت و خاتمه دادن به دوره های طولانی ستم و تبعيض، جور و تباهی که طی يک سده و تا کنون زيرچکمه های هر دو استبداد پيشين و حال طی شده اند، بدون همياری، همراهی و اتحاد وسيع همه جنبشهای مترقی جاری ميهنمان در راه برچيدن نظام کنونی ضد مردمی و به غايت ارتجاعی جمهوری اسلامی ايران امکان پذير نيست. همگامی و همراهی ما برآيند اين واقعيت است.
هم از اينرو به دنبال دهه ها و ساليان متمادی تلاشهای گوناگون، بخش مهمی از جريانات سياسی با درک ضرورت همگرائی و همکاری توانستهاند گامهای معين و موثری در راه گسترش اتحادی وسيع و فراگير برداشته و پايه های محکمی برای آن پی ريزی کنند. حزب تضامن دمکراتيک اهواز و سازمان ما از جمله اين نيروها به شمار آمده و ما به سهم خود اين تلاش و همياری مشترک را ارج می نهيم.
بر ما پيدا بوده و هست که همکاری و اتحاد و در نهايت وسيع ترين نوع آن، نيروهائی را شامل می شود که بر سر اصول و معيارهای لازم برای عبور از وضعيت کنونی و برقراری نظامی دموکراتيک توافق و تفاهم داشته باشند. خوشبختانه ما در کنار هم و همراه با احزاب و جريانات متعددی ديگر، امروزه در قالب ائتلاف سياسی “همبستگی فراگير برای آزادی و برابری در ايران” و با پشتوانه “تفاهم نامه” پانزده مادهای آن که فکر می کنيم پاسخگوی معضلات کنونی جامعه ماست، چشم انداز روشنی را در پيش روی خود قرار داده ايم.

اين “تفاهم نامه” بازتاب اعتقادات مشترک همه ما در رئوس کلی خود يعنی سرنگونی رژيم جمهوری اسلامی و برقراری نظامی جمهوری و متکی بر آرا مردم، بر پايه اعتقاد به دموکراسی، جدائی دين و دولت، عدالت اجتماعی و تامين حقوق مليتهای ستمديده در ايران می باشد که نه تنها در همراهی کامل با جنبشهای سراسری کارگران و زحمتکشان و مزدبگيران، زنان، روشنفکران و جوانان و هنرمندان، قرار دارد بلکه همزمان به جنبشهای ملی – دموکراتيک مليتهای مختلف ايران به عنوان يکی از ارکان مهم،پايه ای و انکار ناپذير تحول در ايران، می نگرد.
بی گمان رابطه تفاهم آميز متقابل ما ناشی از اين اعتقادات مشترکمان است. باشد تا تلاشهای مشترک را در تقويت هرچه بيشتر اين ائتلاف افزونتر نموده و از هر لحاظ بدان ياری بيشتری برسانيم.
رفقای عزيز،
در ايران، مليتهای ستمديده از جمله ملت عرب همچنان پيگيرانه به مبارزات خود ادامه می دهند و با مطالبات ملی – دموکراتيک خود سهم قابل توجه و معينی را در گسترش مبارزات سراسری و عمومی برای آزادی و دموکراسی ايفا کرده و می کنند.
اعتقاد به همپيوندی سرنوشت همه آحاد جامعه ايرانی، يعنی اتحاد آزاد و داوطلبانه مردمان ايران، بی گمان از عواملی هستند که حزب شما را در جايگاه مناسبی در ميان نيروهائی که برای تحقق آزادی در ايران و از جمله تامين حقوق جنبش ملی–دموکراتيک مردم آزاده عرب، مبارزه می کنند، قرار داده است. ما در اين راه با شما همراه هستيم.
دستهای شما را به گرمی می فشاريم و صميمانه بار دگر برای کارهای کنگره ” لنتضامن جميعاً من اجل المستقبل!”، موفقيت آرزو کرده و اميد وافر داريم که برای آيندهای بهتر، “همگرا و همبسته” بمانيم.
کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

شهريور ماه ١٤٠٢ – ماه سپتامبر ٢٠٢٣

Related Post