با نهایت تاسف و تاثر عبدالرزاق نیسی مبارز مسالمت جوی عرب اهوازی، دار فانی را وداع گفت

با کمال تاسف و حزن خبر یافیتم که مبارز خستگی ناپذیر عرب اهوازی عبدالرزاق نیسی، معروف به عبدو (ابو عبدالسلام) که بیش از نیمی از عمر خود را در راه مبارزه سیاسی برای گرفتن دمکراسی و حقوق هویتی مردم عرب اهواز کرده بود، بر اثر بیماری سخت و غیر علاج در تاریخ 24 ماه می 2014  در بیمارستان شهر دلفت هلند دار الفنی را وداع گفت.

مرحوم نیسی از زمان شاه پرچم حق طلبی سیاسی و فرهنگی را بدست گرفت و بعد از سقوط رژیم شاه جزء فعالین و موسسین مرکز فرهنگی عرب در شهر اهواز در اقلیم عربستان بود.

بدلیل اوضاع سیاسی و هجوم نیروهای امنیتی برای دستگیری وی، در اواخر دهه 1990 مجبور به مهاجرت و اقامت در هلند شد، و در این کشور تا روز فوتش به مبارزه سیاسی و مسالمت امیز خود ادامه داد.

مرحوم نیسی در دوران اقامت اجباری خود در بسیاری از سمینارها و کنفرانس های سیاسی برای حمایت از حقوق مردم عرب حضور مییافت، از خصوصیات روحی و شخصی مرحوم صریح لهجه بودن او همراه با احترام به نظرات دیگران بود، بخصوص با کسانی که با دادن حق و حقوق سیاسی و فرهنگی مردم عرب مخالف بودند.

به دلیل روح شوخ تبار مرحوم عبدالرزاق نیسی که همیشه با ذکر خاطرات و وقایع سیاسی بود، فراموش کردن او برای کسانی که او را از نزدیک میشناختند، بسیار غم انگیز و غیر قابل فراموش است.

مرکز تحقیقات اهواز، به خانواده مرحوم و کلیه دوستان و محبین او، این ضایعه  بزرگ را تسلیت گفته و برای سلامتی خانواده و بازماندگان مرحوم ابو عبدالسلام، طلب امرزش دارد.

مرکز تحقیقات اهواز

25/ 5/ 2014

اطلاعات مورد نظر برای شرکت در مراسم خاک سپاری

Boezemsingel 35 , 3034  EC  Rotterdam

و بعد ار تجع حاضرین  اقامت نماز میت در مسجد شهر رتردام انجام خواهد شد که ادرس ان

Boezemdwarsstraat 4  , 3034 ER Rotterdam

بعد از اتمام نماز میت مرحوم نیسی در قبرستان شهر که ادرس ان در زیر امده است، دفن خواهد شد

Kerkhoflaan 176 , 3034 TJ Rotterdam

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

0031626470122

حمزه الطائي

By A A

Related Post