چرا مخالف حمله تلافی‌جويانه سعودی و آمريكا علیه ایران هستم

By Hafez Fazeli سپتامبر26,2019 #آمریکا #ایران

‎حافظ فاضلی

‎در روزهای اخير، و با تشديد فشارهای اقتصادی آمريكا و تأثير مستقيم آن بر درآمدهای نفتی کشور، با توجه به اينكه ایران از زمان پهلوی تا به امروز بر اين محصول سرمايه‌گذاری كرده و درآمدی به غير از آن ندارد ( تک‌محصولی)، رژيم خود را در تنگنا می‌بيند. ‎بخصوص كه بيشتر اين درآمدها صرف جنگ‌افروزی و تقويت شبه‌نظاميان و تروريست‌ها می‌شود و با خشک شدن اين منبع درآمد، ايران توانايی اقدامات ايذايی خود را از دست خواهد داد.

‎برگ برنده‌ای كه از آن در تمامی كارزارهای ديپلماتيک بخوبی از آن استفاده كرده اما اعتراضات داخلی را نيز بايد بنحوی كنترل كند، زيرا فشار غير قابل تحملی بر مردم وارد شده. ‎حال وقتی كه صادرات ايران به واسطه تحريم‌ها تقريبا به ۱۵ درصد افول كرده و اقتصاد را از بين برده است، حمله متقابل چه سودی خواهد داشت؟ ‎هدف قرار دادن تأسيسات نفتی ايران كه عملا توليدی ندارند، چه سودی خواهد داشت؟

‎اين فشارها دولت را كاملا نگران كرده؛ ترس از قيام مردمی كه قرار بود آب و برق مجانی داشته باشند و حق نفت خويش را دريافت كنند!

‎حال اكثريت مطلق اين مردم برای سير كردن شكم فرزندان خويش با مشكل مواجه هستند. ‎به همين دليل رژيم ايران سعی دارد با هدف قرار دادن آرامكو، سعی در بالا بردن اين تنش تا سطح یک جنگ كوتاه‌مدت را دارد.‎ به اين دليل كوتاه‌مدت كه نظام بر اين باور است كه دولت ترامپ، بدليل نزديكی به انتخابات، دست به یک جنگ گسترده نخواهد زد و سعودی و كشورهای حاشيه خليج نيز آسيب‌پذير می‌باشند، و با اين كار جامعه خشمگين خويش را باتوجه به فرهنگ عرب‌ستيزی نهادينه شده و افكار پان‌ایرانیستی و ايران‌شهری یک بار ديگر به دور خود جمع كند تا چند صباحی بيشتر بر مسند قدرت باقی بماند، اگر شانس ياری كند! ‎ترامپ در انتخابات موفق نشود و اوبامای ديگری آقای كاخ سفيد شود.

‎كشورهای منطقه بايد با همكاری آمريكا سعی در فشار حداكثری تحريم داشته باشند و توان مالی ايران و درآمد ارزی آنرا به حدأقل برسانند كه از اين راه نيروهای وابسته به رژيم ضعيف‌تر شده و توان ايذايی خود را از دست دهند و فشارهای اقتصادی داخل كشور را فلج و مردم را به خيابان‌ها کشاند.

‎اگر اين اتفاق (قيام داخلی) شكل بگيرد و ترس مردم از حكومت كاهش يابد، ايران بدليل ستم ملی روا داشته شده به مليت‌ها و مطالبات انكار شده در طول دهه‌های گذشته باعث می‌شود كه اين قيام باخود دگرگونی‌های بزرگی را به‌همراه داشته كه منطقه و جهان را شگفت زده خواهد كرد. ‎مطالبات مادی و اوليه مردم وارد فاز مطالبات مهم‌تر از آن خواهد شد كه می‌توان استبداد در ايران كه قدمتی ١٠٠ ساله دارد را به ذيل كشيده، كشوری فدرال دمكرات را ساخت كه تمام خاورميانه را تحت تأثیر قرار داده و بعد از دهه‌ها تشنج اين منطقه روی صلح و دوستی را ببيند.

Related Post